Foto: Urban Lesjak Deli na Facebook Deli na Twitter Deli na Google+ Deli na Reddit Deli na Pinterest Deli na Linkedin Za slovenskega napadalca Jana Mlakarja je pravkar končana sezona bila njegova najboljša na tujem v dosedanji karieri. Štiriindvajsetletnik je z odličnimi predstavami v dresu Hajduka, z enajstimi zadetki je bil drugi strelec Splitčanov, svojemu klubu pomagal tudi po finančni plati. Najboljša deseterica klubov pri naših južnih sosedih si je v zaključku sezone namreč razdelila denar od televizijskih pravic. Hrvaški prvoligaši zajeten kupček denarja delijo glede na končno uvrstitev na lestvici. Hajduk je sezono zaključil na drugem mestu, kar pomeni, da se bo stanje v klubski blagajni Dalmatincev izboljšalo za več kot milijon evrov. Sedemmestno številko je s četrtim mestom presegla tudi Rijeka Maria Jurčevića, ki je večji del jesenskega dela sezone bila zasidrana pri dnu lestvice. Tudi devetouvrščena Gorica Tima Matavža bo prejela lep kupček denarja. In kako izgleda razdelitev denarja iz naslova televizijskih pravic v HNL? 1. Dinamo – 1.231.667 € 2. Hajduk – 1.141.416 € 3. Osijek – 1.051.161 € 4. Rijeka – 1.006.038 € 5. Istra – 915.787 € 6. Varaždin – 870.661 € 7. Lokomotiva – 825.535 € 8. Slaven – 780.410 € 9. Gorica – 690.158 € 10. Šibenik – 645.033 € Hrvaški prvoligaši so v pravkar končani sezoni si torej razdelili več kot devet milijonov evrov. Vrednost pogodbe je sicer deset milijonov, a se nekaj denarja steka tudi v drugo ligo in ženski nogomet. Številke so popolnoma neprimerljive s Slovenijo. Radenko Mijatović je pred meseci dejal, da slovenski prvoligaši dobijo iz naslova televizijskih pravic trideset odstotkov tega, kar dobijo hrvaški. Predsednik Nogometne zveze Slovenije je bržčas v mislih imel, da vsak član slovenske prve lige dobi približno trideset odstotkov tega, kar bo na Hrvaškem prejel zadnjeuvrščeni Šibenik, ki ga prihodnjo sezono čaka igranje v drugoligaški konkurenci. Je pa hrvaška liga dostopna na celotnem ozemlju naše južne sosede. Pri nas slovensko ligo lahko spremlja le dobra tretjina prebivalstva, kar ima po mnenju nekaterih funkcionarjev celo negativen vpliv na finance klubov. Direktor sežanskega Tabora Davor Škerjanc je nedavno priznal, da slaba pokritost nosilca televizijskih pravic (Sportklub) v deželi na sončni strani Alp botruje celo k temu, da klubi težje pridobivajo sponzorje, slednji pa v nekaterih primerih tudi odpovedujejo sodelovanja. R. Š.