Sončno vreme, prijetne temperature in zanimivi tekmovalni pari bi ta vikend na stadione širem Slovenije zagotovo zvabili številne nogometa željne navijače, če jim načrtov ne bi prekrižala epidemija, ki je do nadaljnjega ustavila nogometne aktivnosti v deželi pod Alpami. Kateri so še ostali dejavniki, ki vplivajo na obiskanost tekem v Sloveniji, natančneje v Stožicah in Ljudskem vrtu, je v svoji diplomski nalogi leta 2018 raziskoval Matej Krmelj. V naslednjih odstavkih vam bodo predstavljene ugotovitve, ki jih je pridobil z analizo tekem med leti 2015 in 2018. Izvedeni regresiji sta razložili 60,0% vse variabilnosti obiska domačih tekem NK Olimpije in 70,8% variabilnosti za obisk domačih tekem NK Maribora.


Vreme se je v teoriji večkrat izkazalo za pomemben dejavnik obiska športnih prireditev. Tudi v tem primeru se je temperatura pri obeh ekipah izkazala za zelo pomemben faktor vpliva na obisk tekme. Temperatura je pozitivno vplivala na obisk tekme obeh ekip. Na drugi strani analiza ni pokazala vpliva padavin na obisk tekem, kar je razumljivo glede na dejstvo, da imata oba stadiona pokrite tribune. Zanimivo je, da sta oblačnost in hitrost vetra imela statistično neznačilen in minimalen, a vendarle pozitiven vpliv na obiskanost tekem večnih tekmecev.

Tekmovalni vidiki so se prav tako izkazali za pomemben faktor. Derbi je imel velik pozitiven vpliv na obisk tekme. Po drugi strani je pri Olimpiji imelo statistično značilen vpliv tudi mesto Zmajev na lestvici pred tekmo. Dobri rezultati ekipe so torej pozitivno vplivali na obisk. Pri Mariboru je bil ta vpliv zanemarljiv. Navijači Maribora so na tekme prihajali v približno enakem številu, tudi ko je klub nizal slabše rezultate.

Uvrstitev nasprotnika v pretekli sezoni pri obeh klubih ni imela statistično značilnega vpliva na obiskanost. Je pa imela pri Olimpiji večji vpliv, kar pomeni, da so navijači Olimpije bolj redno prihajali na tekme proti bolj eminentnim nasprotnikom kot pa navijači Maribora. Razlika med trenutno formo in rezultati iz preteklosti je pri obeh ekipah imela minimalen vpliv na število gledalcev na tribunah. Zanimivo je, da osvojene točke domače ekipe na zadnjih treh tekmah pred analizirano tekmo, niso imele omembe vrednega vpliva na obisk tekme. Nekaj zaporednih dobrih oziroma slabih rezultatov torej ni spremenilo obiska tekme.

Krog tekme ima na prvi pogled neznaten vpliv na obisk tekme. Vendar, ko sezona prehaja v sklepni del prvenstva prihaja do večjega zanimanja za obisk tekem. Ta vpliv se je sicer za veliko močnejšega izkazal pri Mariboru, saj je imel krog tekme celo statistično značilen vpliv na obisk tekme. Bolj kot se je sezona bližala koncu, več gledalcev si je ogledalo domačo tekmo Maribora.

Dan tekme je imel na obisk tekem Olimpije nezanemarljiv vpliv. Termin tekme med vikendom je pozitivno vplival na obisk. Razlog za statistično neznačilnost tega faktorja se zna skrivati v vedno dobro obiskanih tekmah lige prvakov, ki se igrajo med tednom.

Naloži več sorodnih novic
Naloži več novic od F. R.
Naloži več novic iz Prva Liga

Dodaj odgovor

Poglejte še

Celjani do nove zmage tudi na pripravljalni tekmi

Včeraj so na Skalni kleti pripravljalno srečanje odigrali nogometaši Celja, sicer so igral…